Uleiul de in – beneficii pentru sanatate si frumusete

Semințele de in, originare din Mesopotamia, se află în dieta oamenilor încă din Epoca de Piatră. Semințele de in sunt o excelentă sursă de Omega 3 (un tip de acizi grași esențiali pe care organismul uman nu îi poate produce singur), o sursă foarte bună de fibră, de vitamina B1 și Magneziu. De asemenea, sunt o sursă bună de fosfor, cupru și lignani. Practica extragerii de ulei este de asemenea veche, în Grecia antică uleiul de in era folosit pentru ameliorarea durerilor de stomac. Meniu

1. Cum se extrage uleiul de in?
2. Conținutul uleiului de in
3. Întrebuințările uleiului de in
         • In alimentație
         • In tratarea diverselor afecțiuni
     o Bolile cardiovasculare
     o Afecțiunile pulmonare
     o Echilibrul hormonal
     o Prevenirea cancerului
     o Rolul antioxidant
     o Producția de serotonina
     o Reglarea greutății
     o Colesterolul
     o Osteoporoza
     o Diabetul
         • In cosmetică

1. Cum se extrage uleiul de in?

Uleiul de in se obține prin presarea la rece a semințelor uscate de in. Uleiul de in ia formă solidă în timp. De asemenea, se poate degrada dacă este expus o vreme la lumină și aer. Este recomandat ca uleiul de in să fie păstrat într-o sticlă mată, ferit de căldură. Poate fi păstrat la frigider.

2. Conținutul uleiului de in

Uleiul de in poate conține o multitudine de compuși activi:

  • Acizi grași Omega 3 (acid alfa linoleic – ALA)
  • Proteine care ajută la scăderea riscurilor de boli cardiovasculare
  • Fibre care ajută la prevenirea constipației Lignani – compuși fenolici care protejează împotriva cancerului
  • Minerale (calciu, magneziu și fosfor)

Acidul alfa linolenic din uleiul de in este convertit în organism în acizi grași nesaturati: acidul eicosapentanoic (EPA) şi acidul docohexanoic (DHA), care la rândul lor sunt transformați n lipide care ajută la sănătatea ochilor, a creierului și a sistemului nervos. De asemenea, lipidele ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare și ajută la îmbunătățirea memoriei. Conținutul de Omega 3 O lingură (15ml) de ulei de in conține 7.196mg de acizi omega3 care sunt transformați, într-o cantitate mică, în acidul eicosapentanoic (EPA) şi acidul docohexanoic (DHA).

Doza recomandată de Omega 3 pe zi este de1.600mg pentru bărbați și 1.100mg pentru femei, așadar o lingură pe zi ne asigură necesarul. Dacă nu consumați ulei de pește sau nu mâncați una sau două porții de pește gras pe săptămână, uleiul de in poate fi o sursă potrivită de acizi omega.

Seminte de in

3. Intrebuințările uleiului de in

În alimentație

Una din calitățile uleiului de in este versatilitatea. El poate înlocui cu ușurință oricare alt ulei folosit în salate sau sosuri. Sau o lingură de ulei de in poate fi adăugată în smoothie-uri dimineața.

Consumul zilnic recomandat

Doza recomandată de ulei de in este cea care să asigure proporția ziilnică de omega- 6 și omega-3 care este de 5:1. Doza recomandată de Acid alfa linoleic din suplimente alimentare este de 1.1 – 2.2 grame / zi.

Cu toate acestea, persoanele cu anumite conditii de sănătate pot fi sfătuite de către un medic să consume o cantitate mai mare. Pe de altă parte, dacă există anumite medicamente care nu sunt compatibile cu vreunul din compușii uleiului de in, este recomandat să ne adresăm medicului înainte.

Efecte secundare și precautii

Este bine de știut că uleiul de in nu ar trebui folosit la gătit, deoarece poate forma unii compuși toxici atunci când este expus la temperaturi înalte. Doze mai mari de 30 grame pe zi pot provoca diaree și reacții alergice, precum balonarea.

De asemenea nu consumați ulei de in expirat sau rânced pentru că poate conține substanțe toxice. Deși în laborator s-au efectuat numeroase studii, există mult mai puține studii la oameni, de aceea este recomandat un consult medical înainte de a lua suplimente cu ulei de in în scopuri terapeutice.

În sarcină este recomandat să evităm uleiul de in. În timpul alăptatului de asemenea este recomandată evitarea consumului de ulei de in.

Pentru copii, consumul de ulei de in nu provoacă reacții adverse.

Afectiuni hematologice : Uleiul de in poate crește riscurile unei hemoragii la pacienții cu probleme legate de coagularea sângelui.

Operații: Uleiul de in este interzis cu cel puțin 2 săptămâni înainte de orice operație chirurgicală. Medicamentele anticoagulante interfereazăcu uleiul de in.

Uleiul de in în tratarea diverselor afecțiuni

Bolile cardiovasculare

Unele studii au demonstrat că uleiul de in poate fi benefic pentru sănătatea inimii. Un studiu efectuat pe 59 de persoane a comparat efectele uleiului de șofrănel, un tip de ulei bogat în acizi grași omega-3.

În cadrul acestui studiu, subiecții care au consumat zilnic o lingură de ulei de in au înregistrat o scădere a tensiunii arteriale mult mai accentuată decât cei care au consumat ulei de șofrănel.

Aceste beneficii sunt cel mai probabil datorate concentrației mari de acizi omega 3 din uleiul de in. Uleiul de in poate de asemenea ajuta la îmbunătățirea elasticității arterelor. Vârsta și tensiunea arterială sunt legate de scăderea elasticității vaselorde sânge.

Afecțiunile pulmonare

Acizii grași din uleiul de in ajută la prevenirea fibrozei pulmonare și reduce riscul dezvoltării unei pneumonii.

Echilibrul hormonal

Semințele de in au un conținut bogat de lignani, care au un efect fitoestrogenic. Fitoestrogenii, sau „estrogenii vegetali” sunt compuși ai plantelor, compatibili cu receptorii hormonali ai organismului modulându-le acțiunile.

Asta înseamnă că poate ajuta producția de estrogeni atunci când avem prea puțini și o pot inhiba atunci când avem prea mulți.

Uleiul de in si Omega3

Prevenirea cancerului

Unele studii arată că uleiul de in poate ajuta la scăderea creșterii celulelor canceroase.

Uleiul de in conține linoorbitide, o familie de compuși cu o acțiune antioxidantă și anticancerigenă. Această familie de compuși ajută la stabilitatea uleiului în timp și este posibil să aibă aceeași acțiune și în organismul uman, furnizând proprietăți antioxidante puternice care scad rata creșterii celulelor canceroase.

Uleiul de in este de asemenea o sursă bogată de lignani, care reduc riscul apariției cancerului mamar și cel pulmonar.

Cancerul mamar: Femeile care au niveluri mai mari de acid alfa-linoleic în țesuturile mamare par să fie mai puțin predispuse la dezvoltarea cancerului de sân. Oamenii de știință consideră că prezența acizilor grași ne-ar putea proteja împotriva cancerului la sân.

Cu toate acestea, încă nu există studii care să demonstreze că un consum crescut de ulei de in poate ajuta în prevenirea cancerului de sân.

Cancerul de prostată: Nu există studii consistente în privința legăturii dintre uleiul de in și cancerul de prostată. Unele studii sugerează că o dietă foarte bogată în aciz alfa linoleic poate contribui la apariția cancerului de prostată. Alte studii sugerează că nu există nicio legătură între nivelul crescut de acid alfa linoleic în sânge și riscul cancerului de prostată.

Pe de altă parte și sursa acestui acid este importantă: cel provenit din lapte sau carne a fost deja stabilit ca fiind un factor de risc, pe când cel de origine vegetală nu este considerat a fi factor de apariție a cancerului de prostată.

Rolul antioxidant

Cele mai multe plante conțin o mică proporție de fitonutrienți numiți lignani. Lignanii sunt polifenoli care au un rol antioxidant, adică luptă împotriva radicalilor liberi (oxidanți) pe care îi poate produce propriul nostru corp sau îi putem lua din mediul înconjurător și care contribuie la distrugerea unor celule.

Printre plantele pe care omul le consumă, cercetătorii au descoperit că semintele de in sunt cea mai bună sursă de lignani. Ele conțin de 7 ori mai mulți lignani decât semințele de susan și de 338 de ori mai mult decât semințele de floarea soarelui și de 3 200 mai mulți decât arahidele.

Producerea de serotonină

Serotonina este un hormon cunoscut drept „hormonul fericirii”. Mâncarea procesată declanșează pe moment producția de serotonină, dar efectul durează foarte puțin. Avem nevoie de alimente care să ne asigure un flux constant de serotonină și printre aceste alimente se numără și uleiul de in care conține triptofan, un aminoacid pe care organismul nostru nu il poate produce.

De asemenea, acizii grași Omega3 au fost folosiți pentru tratarea depresiei. Una – două lingurițe de ulei de in pe zi îmbunătățesc dramatic condiția pacienților.

Seminte de in negre si galbene

Reglarea greutătii

Leptina este o proteină produsă de țesutul gras din organism. Un deficit de leptină rezultă într-o poftă exagerată de mâncare și în timp poate duce la creșterea în greutate și chiar obezitate.

Uleiul de in funcționează ca laxativ natural și scade nivelul inflamațiilor în organism, reglând greutatea. Consumul de seminte de in sau ulei conduce la producerea de leptină. Și creșterea leptinelor duce la pierderea în greutate.

Colesterolul

Studiile au arătat că semințele de in scad nivelul colesterolului rău (LDL) din sânge. Într-un studiu făcut pe 55 de pacienți cu colesterol crescut s-a observat că nivelul colesterolului rău a scăzut după 8 săptămâni în care au luat suplimente cu extract de in.

De asemenea s-a observat că după un tratament de 12 luni de suplimente cu ulei de in, pacienților cu probleme cardiace le-a scăzut colesterolul total. Atunci când este consumat în combinație cu o viață activă, uleiul de in poate ajuta în scăderea nivelului colesterolului. De asemenea, uleiul de in este util în diabet și scăderea riscului de boli cardiovasculare.

Osteoporoza

Consumul de semințe de in sau de ulei de in poate ajuta la reducerea riscului de osteoporoză. În urma unor studii efectuate de o echipă de cercetători de la National Research Center, din Cairo, Egypt s-a stabilit că uleiul de in are un efect benefic asupra densității minerale a oaselor și reduce markerii asociați cu osteoporoza,mai ales la pacientele care suferă de diabet. Echipa detaliază că prezența antioxidanților din uleiul de in joacă un rol important în protejarea proceselor de mineralizare a oaselor, care se pare că sunt compromise în menopauză și diabet.

Diabetul

De asemenea, unele studii au arătat că uleiul de in joacă un rol în scăderea riscului de diabet, datorită lignanilor. Într-un studiu realizat pe 62 de adulți cu nivel crescut de grăsime, uleiul de in a ajutat la îmbunătățirea sensibilității la insulină.

Rezistența la insulină poate cauza creșterea nivelului de glucoză, o cauză a diabetului. Consumul zilnic de semințe de in a ajutat de asemenea la îmbunățirea nivelului de glucoză la 25 de adulți cu pre-diabet.

În cosmetică

Pe lângă folosirea în scopuri terapeutice, uleiul de in poate fi aplicat pe piele pentru a o hidrata. Un deficit de Omega 3 poate duce la dezhidratarea pielii și părului.

De aceea, uleiul de in, care este atât de bogat în acizi grași benefici pentru organism este folosit pe post de ser regenerator pentru ten, ajutând la prevenirea ridurilor și sub formă de mască pentru păr, ajutându-l să crească și să devină mai strălucitor

De asemenea, uleiul de in este deosebit de benefic pentru ameliorarea problemelor cronice ale pielii, precum rosaceea, acneea, dermatita și psoriazisul, acizii grași ajutând la echilibrarea secreției de sebum la nivelul pielii, precum și la reducerea inflamației, ajutând pielea să se repare.

Autor: Maria D.

Surse: 

www.webmd.com

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-990/flaxseed-oil

www.healthline.com

https://www.healthline.com/nutrition/flaxseed-oil-benefits

www.mayoclinic.com

https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-flaxseed-and-flaxseed-oil/art-20366457

Transport gratuit și asigurat

Transport gratuit și asigurat

Teilor asigură livrarea rapidă a produselor achiziționate online. Transportul este asigurat si gratuit.

Împachetare cadou gratuită

Împachetare cadou gratuită

Secretul celor mai frumoase bijuterii aur constă în atenția acordată fiecărui detaliu de prezentare. Toate bijuteriile Teilor sunt ambalate în cutii și punguțe personalizate înainte de a fi expediate.

Bijuterii certificate

Bijuterii certificate

Teilor oferă certificate de garanție pentru toate bijuteriile, acestea fiind însemnate cu titlul aliajului și marca indicând caratele pietrelor prețioase din montură.

Retur simplu în 30 de zile

Retur simplu în 30 de zile

În cazul în care bijuteria nu coresponde cerințelor tale, o poți returna în termen de 30 zile.

Metode de plată sigure

Metode de plată sigure

Plata poate fi efectuată ramburs, prin transfer bancar și prin intermediul CARD AVANTAJ. Plata ramburs se face integral la livrarea produsului, către curier, iar plata online cu cardul poate fi efectuată în siguranţă deplină, prin intermediul platformei MobilPay.

Copyright 2017 Teilor.ro
  • Card Avantaj
  • MobilPay
  • Visa
  • MasterCard